Dag 12, 13 en 14 - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Jasmijn Los - WaarBenJij.nu Dag 12, 13 en 14 - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Jasmijn Los - WaarBenJij.nu

Dag 12, 13 en 14

Door: Jasmijn Los

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn

20 April 2018 | Sri Lanka, Wattala

18 April
Start van de tweede werkweek. Ik stond op de maithree groep met kinderen. In de ochtend moest Anisa iedereen wassen en ik iedereen afdrogen en aankleden. Wat betekend veel nappies aandoen. Na het ontbijten gingen we met zn vijven zwemmen in het zwembadje op Prithipura. Ik nam Proboda het water in, ze vond het wel leuk en vooral lekker relaxt. Als avondeten hadden we geen rijst! We worden wel verwent met andere dingen!

19 April
In de ochtend moest ik weer iedereen aankleden en ging al een stuk beter. In onze pauze gingen we naar de winkel voor wat boodschapjes en cadeautje voor de verzorging, want in de avond is het ladiesnight. We namen voor allemaal een rolletje koekjes mee en een handzeepje. Ladiesnight begonnen we met stoelendans, waarbij sommig echt fanatiek waren! Het spijkerpoepen was iets minder in trek. Na wat spelletjes gingen we nagels lakken. Ik had bij eentje alle nagels een andere kleur gelakt. En toen alle nagels gelakt waren hadden we nog maskertjes die we op gingen doen. Dat was echt lachen allemaal witte gezichten. Aan het einde kreeg iedereen een cadeautje en gingen wij opruimen.

20 April
Vandaag kwam er op de Prithipura naast ons tv cartoons. Dus iedereen moest er mooi uit zien en moesten we optijd klaar zijn met het ochtensritueel. Ze kregen mooie jurkjes en shirtjes aan en schoentjes. Toen wij even zaten te ontbijten werd er een bus uitgeladen met allemaal kinderen van cotagala ook een locatie van Prithipura Communities. Iedereen was vrolijk en het was tijd om allemaal naar de buren te gaan. Dat was ook nog even een gedoetje met al die rolstoelen maar het is gelukt. Toen iedereen een plekje had op het grasveld begonnen ze. Het was zoooo warm. Aan het einde werd er nog gedanst dat wat zo leuk om te zien! Aan het einde moesten we weer terug met iedereen. Terug op Prithipura hebben we met de kinderen van cotagala Nederlandse liedjes gezongen. Ze kennen in de maneschijn en hoofd-schouder-knie-en-teen al. Daarna weer helpen bij maithree en in mijn pauze spullen pakken voor het weekend!

• 20 April 2018 - 16:04

Ingrid Los:

Zo trots op jou!!
    Xxx

• 22 April 2018 - 15:30

Ineke En Henk Dörr:

Voor het eerst je verslagen gelezen. Heel erg goed.
    Zo te lezen heb je het wel naar je zin. Ik ben trots op je en houd van je
    Je oude Opa

• 23 April 2018 - 22:40

Carla:

Zo Jasmijn , wat beleef je veel in korte tijd.
    Werken waarbij je van alles meemaakt dat je nog niet eerder deed en een land zien en verkennen in eigenlijk een heel kort tijd.
    Je verhalen klinken steeds enthousiast. echt een super ervaring.
    Groetjes
    Carla