Dag 20 en 21 - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Jasmijn Los - WaarBenJij.nu Dag 20 en 21 - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Jasmijn Los - WaarBenJij.nu

Dag 20 en 21

Door: Jasmijn Los

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn

28 April 2018 | Sri Lanka, Wattala

26 April
Na een paar dagen weet ik al weer beter hoe alles werkt op Usha en hoef ik minder te vragen. Dat werk een stuk makkelijker! Ik heb ook geleerd om zonde voeding te geven. In de middag na het drinken geven hadden we een feestje omdat, er deze week 4 vrijwilligers weg gaan. Ze hadden cake, fruit en sandwiches en de binnenplaats was helemaal versiert. Het feestje was voor alle mensen die werken op Prithipura. Nadat we lekker wat gegeten hadden. Kwamen ze met een waterballon spel wat al snel uitliep tot een groot watergevecht met flessen en bakken water. We hebben zo gelachen met al die aka’s. Daarna hebben we nog gedanst. zij wisten de gekste dansjes en er is hier echt geen schaamte of iets zo leuk om te zien. Jammer genoeg was het ook weer tijd op de kinderen eten te geven en naar bed te brengen in onze natte kleden. Maar tijdens het eten geven hebben we nog veel gelachen. Over bijvoorbeeld een kind die haar mond inhoud op mij weer uithoestte... S’avonds zijn Tamar en ik en nog een vrijwilliger een stukje verderop naar een barretje gegaan en daar lekker fish and chips gegeten! Tegen snel slapen want vrijdag gewoon weer werken.

27 april
Ik was vrijdag de enige vrijwilliger op Usha dus dat was had werken! Ik kreeg gelukkig wel hulp van de andere als zij al klaar waren. De kinderen werkte ook niet echt mee vooral met eten niet. Ik was Michell namelijk aan het eten geven wat heel lang duurde en toen waren we bijna klaar kwam de helft er weer uit... met afdrogen en aankleden had ik hulp van Anisa. En toen Anisa de laatste naar therapie bracht en ik de was weg deed, kwam ze terug met Sashini die had overgegeven dus helemaal vies was... Ze kon dus weer gewassen worden. Maar om half 10 was het eindelijk tijd om te ontbijten. Om 3 uur was ik alleen met een Aka en heb dus eerst 11 kinderen verschoont en daarna nog wat melk gegeven. Er moest er nog een drinken en de aka was weg, dus had een huilend kindje op me arm, eentje aan het melk geven en eentje beetje aan het vermaken. Zo ben je nieuw en zo run je even heel de groep! Toen iedereen in de zn stoel zat en de ukkies los kon de kruipen was de rest ook klaar. Het avondeten ging ook wat moeizaam. Ik was blij dat ik klaar was en kon eten. En daarna gelijk naar bed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Wattala

Jasmijn

Ik ga in Sri Lanka helpen bij Prithipure Communities een maand lang. Ik wil jullie graag op de hoogte houden van mijn avonturen op Prithipure en in de weekenden

Actief sinds 07 April 2018
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 6112

Voorgaande reizen:

07 April 2018 - 07 Mei 2018

Sri Lanka 2018

Landen bezocht: