Dag 10 (vrij) - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Jasmijn Los - WaarBenJij.nu Dag 10 (vrij) - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Jasmijn Los - WaarBenJij.nu

Dag 10 (vrij)

Door: Jasmijn Los

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn

18 April 2018 | Sri Lanka, Wattala

16 april

Om 3.45 ging de wekker en reden we om 4.30 weg ons weekend tegemoet. Gerard rijd ons rond tijdens de weekenden. Na 4 uur rijden en tussen door een ontbijt stop kwamen we aan in Udawalawa. Daar gingen we eerst naar de elephant transit home, dat is een weeshuis voor olifanten. We waren optijd, want we moest 10 minuten wachten en dan werden ze gevoerd. De kleine olifantjes mochten eerst en daarna de wat grotere en het waren er echt een stuk of 15. Nu de olifanten gevoerd waren gingen we op safari in Udawalawa national park!! Al snel zagen we in de verte twee soorten buffels. En later ook dichterbij. Ook hebben we hebben we verschillende keren olifanten gezien en van heel dichtbij. Er kwam er zelfs een naar ons toe, dat was wel even schrikken. Bij het meer in het midden konden we er even uit en genieten van de stilte en uitzicht en een klein schildpadje. Verder hebben we ook veel soorten vogels gezien in allerlei kleuren. Na de safari hebben we geluncht in een hotel met een heel buffet en bestek! Onderweg naar Ella komen we nog de Rawana falls tegen een grote waterval! In Ella aangekomen gaan we nog wandelen naar little Adems peek. Was een aardig klimmetje maar niet heel lang. Het uitzicht was was echt heel erg mooi! Je kon heel ver kijken en keek je uit op de Ella Rock. Aan het einde stond Gerard te wachten en gingen we naar het hostel onze spullen dropen en door naar een supermarktje en eten. We hebben gegeten bij Chill. Echt heel lekker ik had pizza!! De rest ging naar het hostel en ik bleef met Tamar en Laura nog een toetje (pancakes met banaan en choco saus) eten. Terug naar het hostel moesten we even goed kijken waar we naar beneden moesten maar hebben het gevonden. Douchen en dan snel naar bed!

• 19 April 2018 - 21:52

José:

Leuk om te lezen weer! En eindelijk even tijd om van alles te zien