Dag 22 en 23 (vrij) - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Jasmijn Los - WaarBenJij.nu Dag 22 en 23 (vrij) - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Jasmijn Los - WaarBenJij.nu

Dag 22 en 23 (vrij)

Door: Jasmijn Los

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn

30 April 2018 | Sri Lanka, Wattala

28 April
Vandaag konden we uitslapen want we gingen half 7 weg. We moesten eerste de andere op halen op Cotagala. Zij waren al met een tuktuk de berg afgekomen. Daarna reden we naar de Ramboda Falls. Onderweg zijn we bij een thee fabriek geweest waar ze uitlegde hoe ze thee maken. Ze legde ook uit over verschillende soorten van verschillende delen van de plant. Aan het einde hadden ze ook acht soorten om te proeven. Was erg leuk ok te zien hoe dat gaat. Valk voor de waterval hebben we geluncht met een super mooi uitzicht over een dal met daar achter heel veel groen. Het was wel bewolkt en regenachtig geworden. Naar de waterval was het ongeveer 20 minuten lopen. Op de helft begon het heel hard te regenen gelukkig liepen we wel een beetje onder de bomen maar dat hield niet alles tegen. Aangekomen bij de waterval regende het nog steeds echt heel hard. We hebben ons daar omgekleed om te in de waterval te gaan. Omdat er zo veel water was konden we een stroming niet door om naar de echt grote waterval te gaan. Dus hebben we in een zijarm gestaan en de hoosregen. Was echt een gaaf moment om mee te maken. Nadat we terug waren gelopen moesten we ons omkleden achter een twee tonnen. Waar we zo hard hebben gelachen. Door heel veel thee plantages hebben we gereden naar Nuwara Eliya waar we sliepen in een guesthouse. Het was echt ondertussen best ‘koud’ geworden. In onze kamer hebben we ons even op gefrist en hebben we met Gerard Arrack gedronken en lekker gegeten in het guesthouse. We hadden een mooie kamer met zn vieren met een hele lekkere douche en een groot twee persoonsbed, waar we lekker zijn gaan slapen.

29 April
We konden vandaag nu langer uitslapen want hoefde pas om 8 uur aan het ontbijt te zitten. Na het ontbijt hebben we onze spullen gepakt en hebben we wat rondgelopen in Nuwara Eliya en Laura had een taart gekocht want ze was jarig! De taart hebben we op een servetje op gegeten in de bus. Het was erg grappig hoe dat gebeurde, maar het was zeker de moeite want hij was erg lekker! Tijdens onze reis stonden er mensen langs de weg met eten waaronder ijs soms. Dit kregen we van ze om dat het Fezack (weet niet hoe het schrijft) is, dat is full moon day. De rijke mensen uit het dorp geven dan gratis eten aan de mensen. We hebben twee keer ijs gekregen! Na een paar uur rijden kwamen we aan bij de plaats waar we gingen raften. We hadden twee boten. Het was super leuk om te raften en super mooi!!! Wij deden het goed en zijn niet omgeslagen en maar een vast gezeten. Dat gebeurde bij andere meer vooral op een bepaald punt. Onze stuurman gingen helpen dus had onze ‘vast’ gezet op een steen tussen twee stroomversnellingen. Hij ging andere helpen met los komen. Het komt doordat het water laag was dat je vaker vast zit. Nadat alles stroomversnellingen geweest waren mochten we zwemmen, dat was echt heerlijk!! We hebben een heel stuk gezwommen tot het einde waar Gerard al op ons stond te wachten. We hebben ons daar omgekleed dit keer wel op een wc en daarna weer door. We moesten de meiden die naar cotagala gingen afzetten op de bus zodat we niet weer heen en weer hoeven te rijden. Vanaf daar was het nog maar een uurtje naar Prithipura. We kamen rond 18.15 aan, even alle natte spullen uithangen douchen en eten. We konden onderweg nergens eten omdat ongeveer alles dicht was vanwege de full moon day. Dus hebben gegeten op Prithipura we hadden rijst. Nu weet ik ongeveer wel welke sausjes lekker/Oke zijn en wel niet of te pittig. En vandaag hadden ze er twee die ik wel lekker vind. Nog even naar de wifi en een spelletje spelen en naar bed.

• 30 April 2018 - 18:43

Gerda Los:

Gezellig om je reisverslagen te lezen. Je hebt het druk maar je ziet ok veel! Mooi hoor.geniet er van en tot volgende week!

• 01 Mei 2018 - 12:38

Anjo:

Jasmijn wat een leuke en mooie belevenissen . En wat hou je het schrijven goed vol . Geniet er nog van . X

• 02 Mei 2018 - 18:22

Maranda Koopmans:

Lees met veel plezier je reisverslagen. Ondanks het harde werken maak je hele leuke dingen mee. Geniet er nog even van.
    Liefs xxx