Dag 11 (vrij) - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Jasmijn Los - WaarBenJij.nu Dag 11 (vrij) - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Jasmijn Los - WaarBenJij.nu

Dag 11 (vrij)

Door: Jasmijn Los

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn

18 April 2018 | Sri Lanka, Wattala

17 april

We konden langer slapen want we gingen om 6 uur weg. We moesten 2,5 uur rijden naar Horton Plans. Aan het einde moesten we een aardig stukje klimmen met de auto over een smal weggetje lang de afgrond. Het uitzicht was toen al heel mooi en zaten echt al hoog. In het national park Horton plains heb je little worlds end en de echt worlds end en ook nog een grote waterval (baker’s falls). Het is een rondje die je loopt en dan kom je er langs. Eerst kwamen we bij little worlds end wat echt al heel mooi was. Het was een uitkijkpunt in een dal en alle bergen er achter. De echt worlds end was weer hoger geleden. Dus kon je nog verder kijken, omdat we vroeg waren hadden we geen last van wolken in het dal. Als laatste kwamen we bij de baker’s falls wat een breede waterval is. Het wandeling was goed te doen. We hoefde niet veel te klimmen. Nadat we Gerard weer gevonden hadden gingen we naar Pattipola. En toen we weg reden zag ik een eland!!! Gerard had verteld dat ze er waren maar niet als het zonnetje hard scheen, maar we hadden geluk! In Pattipola namen we de trein naar Hatton. Het was erg druk in de trein dus stonden eerst lekker krap, maar later gingen er mensen uit en hadden we meer ruimte. Ik had geluk dat ik bij een moeder en dochter stond die heel lief waren en nadat ik een uurtje had gestaan mocht ik op het plekje van de dochter zitten. Zo kon ik goed naar buiten kijken en genieten van het uitzicht. Wat bestond uit vele thee plantages en heel veel groen. We hebben nog gezellig met moeder en dochter gepraat. Iedereen is hier echt aardig! In Hatton stond Gerard alweer op ons te wachten. Van Hatton naar Prithipura was nog 4 uur rijden. Aan het einde hebben we even gegeten mij de Mac. Op Prithipura gelijk douchen en naar naar bed, want de volgende dag gewoon weer om 6 uur werken.

  • 18 April 2018 - 22:30

    Ingrid Los:

    Wat goed dat je je blog zo bij houdt, dan zijn we weer op de hoogte van al je belevenissen. Een eland in Sri Lanka.... dat had ik nooit verwacht

  • 19 April 2018 - 13:15

    Anjo:

    Wat leuk dat je op je vrije dagen op pad kunt met chauffeur en gids.

  • 19 April 2018 - 21:04

    Maranda:

    Leuk om weer even wat van jou avonturen te lezen.

  • 19 April 2018 - 21:55

    José:

    Ooooooohhhhhhh, een eland!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Wattala

Jasmijn

Ik ga in Sri Lanka helpen bij Prithipure Communities een maand lang. Ik wil jullie graag op de hoogte houden van mijn avonturen op Prithipure en in de weekenden

Actief sinds 07 April 2018
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 6070

Voorgaande reizen:

07 April 2018 - 07 Mei 2018

Sri Lanka 2018

Landen bezocht: